Placeholder image

Netwerk PO - VO

Professionele leergemeenschappen primair- en voortgezet onderwijs (PO/VO)

Wat leren de leerlingen in het primair onderwijs over grammatica?
Wat kunnen docenten voortgezet onderwijs leren van het differentieren van  leraren in het primair onderwijs?
Hoeveel uren Engels krijgen de leerlingen in groep 8?
Hoe ontwikkelen we de talenten van leerlingen in het primair en voorgezet onderwijs?
Deze, en andere, vragen werden gesteld bij de start van de Professionele Leergemeenschappen (PLG’s) PO/VO aan het begin van het schooljaar 2015-2016. In 2015 zijn leraren van PROOLeiden, de Da Vinci Scholengemeenschap en het Stedelijk Gymnasium Leiden gaan samenwerken in PLG's, met als doel de vak-aansluiting tussen het primair en voortgezet onderwijs te verbeteren.

Er is een PLG voor rekenen, Engels, didactiek en (verborgen) talentontwikkeling opgestart. We zijn nu een jaar verder. De leerkrachten hebben een groot deel van hun vragen kunnen beantwoorden door met elkaar in gesprek te gaan, mee te kijken in elkaars klassen en onderzoek uit te voeren.


Vanuit PROOLeiden zijn in het schooljaar 2016-2017 collega's van de Lorentzschool, Lucas van Leyden, De Meerpaal, De Merenwijk, De Anne Frank, De Arcade, De Viersprong en de Teldersschool bij de PLG’s betrokken. De deelnemende leerkrachten zijn erg enthousiast!

Klik hier voor meer informatie.