In een nieuw jasje
Naast een nieuwe huisstijl heeft dat project veel informatie en inzichten gebracht voor het later in dit schooljaar op te stellen koersplan. Daarin bepalen we de richting voor de ontwikkeling van onze organisatie de komende vier jaar.
Wat was ook al weer de aanleiding voor het identiteitsproject? Op basis van mijn ervaringen bij PROO in de eerste vijf maanden concludeerde ik dat, om ook in de toekomst goed onderwijs te kunnen blijven geven, we meer gebruik moeten maken van de kracht van samen. We vormen met elkaar één organisatie van twintig scholen, daar kunnen we in mijn ogen veel meer profijt van hebben. Er ligt tenslotte veel op ieders bord om elke dag goed onderwijs te geven.
Daar is een fundament voor nodig, een gedeeld en herkenbaar beeld van wat ons bindt. Het identiteitsproject had tot doel dat op te halen en verder te ontwikkelen.
Het Leidse bureau OWN agency begeleidt ons hierbij. Zij hebben de inzichten uit de vele gesprekken op de scholen vertaald naar kernwaarden, naar een merkpositionering en nu dus naar een nieuwe huisstijl. Na een interactief proces tussen de professionele ontwerpers van OWN en het BOD is uiteindelijk unaniem gekozen voor deze nieuwe huisstijl.
Het verbeeldt waar we als PROO voor willen staan, de kernwaarde verbinding zie je er prominent in terug. Er is afgelopen zomer hard gewerkt aan de voorbereidingen voor invoering van deze huisstijl. Dat zal de komende maanden in beslag nemen, voor nu presenteren we in ieder geval alvast de nieuwe website. De komende maanden gaan we ook met de scholen alle websites actualiseren en in één technische structuur onderbrengen.
Veel succes en plezier komend schooljaar, tot binnenkort!
Paul Dirkse